четвъртък, 26 декември 2013 г.

ПУСТИНЯ СЪМ

Аз съм пустиня,
нищо няма в мен -
нито влага, нито песен,
нито стрък трева, синева,
няма огън, няма пепел.
Аз съм пустиня –
мираж,
страж
на тишината.
Нямам глава –
само очи –
като факли, като главни...
Светят в тъмното.
Палят пожари,
нищо не жалят –
миражи.
Тичам по плажа с боси крака,
тичам по пясък... пустиня?
Или газя в снега?
Горят ходилата, бял пламък глухо гърми...
Тихо е.
Няма въпроси –
нито „накъде”,
нито „а после”.
Боси сме.
Носим се някъде... Без посока.
Тишината изяде всички въпроси.
Зеят пробойни – като пропасти
в опропастените ни представи за щастие,
за бъдеще,
за още...
Потъваме дълбоко в делника,
потъваме дълбоко в хляба.
Тестото им е лепкаво и меко,
завиваме се, топло ни е...
и тишина поглъща „трябва”.
Загърбваме това, което имаме –
което искахме,
бленувахме,
сънувахме.
И само трънища остават в дните ни,
а нощите са тихи, душни, сити сме.

Все по-дълбоко потъвам
в утробата на дните,
все по-навътре... попивам
тъмнина и дишам черно
огорчение...
Горчи, изгаря гърлото ми,
пресъхнало от дългото
мълчание...
Стих?
Стон...
Едничък звук,
във който да се вкопча.
Часовникът проблесна и изплю
секунда от бягащата вечност.
Дисплеят му се плези във нощта
нечут
Капчукът ближе
замръзналата стряха
и думите хвърчат,
избягали от тишината...

Асоциации - корпорации,
олигарси, монарси,
народни герои на бял кон...
любимци, вождове, диктатори...
диктовки -
промиване на мозъци,
без мозъци...
думи, които се блъскат в стени,
глухи уши,
писано слово, без слово, без очи
безсловесност, безчовечност...
тълпи...

Пустинята настъпва с бързи стъпки.
Бяло.
Замръзване, връзване...
одеяло, одежда,
надежда...
Спри!
Не се оглеждай, продължи...
Живо, жило,
живот, ужилване,
пчели, плача, печал, печат,
тайна...
Тайфун, фуния –
водовъртеж, брътвеж
потъване, умиране,
рана, рамене, топлина...
Слънце,
простирам ръце...
протестирам
Отчаяние, бдение...
Одобрение?
Отново, новост, новина,
вина, опиянение,
вино (с мезета),
омерзение...
Пустинята настъпва с бързи стъпки.
И няма място за нас.

Сблъсък между две олигархични структури. Сблъсък на капитали, на интереси. Сблъсък на пари. Няма идеали, няма мечти. Нищо не е чисто, нищо че блести.


Няма коментари:

Публикуване на коментар