четвъртък, 13 април 2017 г.

ПАЛИТРА

Велики четвъртък е.
Не
боядисвам яйца,
не
меся козунаци.
Пълня тавата на спомените си
с яркожълти глухарчета
сред зелена трева.
Пълня каните на очите си
с теб и разплитам възела
на сухожилията ти,
и разплисквам гладкостта
на кожата ти,
и разтривам юмрука ти,
докато кълбото на дланта ти
се превърне в пръсти,
които се впиват в моите...
***
Изгубените мигове
се крият в думите,
които не казах...
и глухарчетата
се разпиляха...
Избухват в жълто,
разпукват се –
хукват да гонят вятъра,
смесват се с отронените
венчелистчета на сливите
и потъват в косите на земята.
***
Цветовете на възкресението
туптят в очите ми.
Златното великолепие на
слънцето се разлива
по страните ми,
капе –
като мед по порцелан,
лепне –
като варак по черупка.
Синият прибой на
небето се впива
в ушите ми,
пищи
виолетовият залез,
яхнал вълната на светлината,
някъде на границата
между 400 нанометра
и мрака...
Трака
вятърът в короната
на бора, мирише на смола
и полет
палитрата ми се пълни
звездите се разсипаха –
като минзухари греят,
събирам ги,
пари в дланите ми,
усещам болката ти,
търся цветовете на възкресението,
тишината пулсира със
звука на дишането ти
и само червеното
на изгрева липсва -
като символ на истина,
на чудо, на вяра,
или като цвета на кръвта

Няма коментари:

Публикуване на коментар